Silniki Diesla



Będziemy zadowoleni tylko wtedy, gdy każdy Klient
SEAT-a będzie zadowolony

Na każdym kroku troszczymy się o naszych Klientów, którzy są dla nas priorytetem. Właśnie dlatego, w ciągu ostatnich kilku miesięcy trwały prace nad rozwiązaniem dla pojazdów marki SEAT z silnikami wysokoprężnymi EA189, których dotyczyła sprawa emisji NOx. Mamy przyjemność poinformować, że dzięki poczynionym staraniom właśnie wdrażamy nowe rozwiązanie dla pojazdów, których dotyczy sprawa.Zachęcamy Państwa do umówienia się z oficjalnym Partnerem Serwisowym SEAT-a, w celu wykonania całkowicie darmowej aktualizacji oprogramowania samochodu.

Chcielibyśmy również dodać, że sprawa nie dotyczy nowych samochodów SEAT z silnikami EU6. Obecnie produkowane pojazdy SEAT-a nie posiadają już silnika EA189. Zapewniamy Państwa, że w przypadku każdego naszego modelu dopełniamy wszelkich starań i działamy zgodnie z najwyższymi standardami technicznymi oraz bezpieczeństwa.



DLA KIEROWCÓW

Sprawdź aktualizację swojego samochodu

Jak łatwo sprawdzić, czy oprogramowanie w Twoim samochodzie wymaga aktualizacji? Po prostu wpisz numer VIN swojego auta w podręcznym widżecie, który powiadomi Cię, czy jest to konieczne.

DALSZE KROKI

Numer VIN



CO TO JEST NUMER VIN?

Numer VIN to ciąg 17 liter i cyfr, który jest unikalny dla Twojego samochodu. Dzięki niemu możesz sprawdzić, czy oprogramowanie w Twoim samochodzie wymaga aktualizacji.



GDZIE ZNAJDZIESZ NUMER VIN?

Najprościej go znaleźć stojąc na zewnątrz samochodu po stronie kierowcy i patrząc na kierownicę przez przednią szybę. Numer znajduje się na przedniej szybie.



GDZIE JESZCZE MOGĘ ZNALEŹĆ NUMER VIN?

Twój VIN jest także umieszczony w sekcji E Twojego dowodu rejestracyjnego. Ponieważ jest to numer identyfikacyjny pojazdu, jest on całkowicie unikalny dla Twojego samochodu.


FAQs

Czy samochody SEAT są również zaangażowane w sprawę? Jeśli tak, to ile?

SEAT wyposażył łącznie 700,000 pojazdów w jednostkę diesla, której sprawa dotyczy (EA189), spośród 11 milionów, które zostały zgłoszone przez Grupę Volkswagen. Te 700,000 samochodów zostało rozprowadzone przez globalną sieć sprzedaży marki SEAT.

Skąd mam wiedzieć, czy sprawa dotyczy mojego samochodu?

Na stronie internetowej w zakładce „Sprawdź swój samochód” możesz teraz zweryfikować, czy Twój SEAT jest objęty sprawą, czy nie, używając do tego Numeru Identyfikacyjnego Pojazdu (VIN) Twojego samochodu. Możesz również skontaktować się z naszym centrum obsługi klienta: _VGP_Seat@arvato.pl

Gdzie znajduje się numer VIN mojego samochodu?

Numer VIN to unikalna kombinacja 17 cyfr i liczb; znajduje się on w Certyfikacie rejestracyjnym, a także na Twoim samochodzie.

Co mam zrobić, jeśli mój samochód objęty jest sprawą?

Skontaktujemy się z Tobą najszybciej, jak to możliwe. W tej chwili Volkswagen AG, wraz ze swoimi działami rozwoju pracuje nad wdrożeniem odpowiednich środków technicznych, które mogą być konieczne.

Których silników w szczególności to dotyczy?

Pojazdy, których dotyczy ta sprawa, posiadają silniki wysokoprężne z serii EA 189, obejmujące jednostki 1.2, 1.6 oraz 2.0 z 3 i 4 cylindrami. SEAT poinformuje Cię o szczegółach dotyczących samochodów, których sprawa dotyczy. Możesz w dalszym ciągu bezpiecznie użytkować swój samochód w codziennym życiu.

Czy samochody SEAT-a, których sprawa dotyczy są bezpieczne?

Potwierdzamy, że wszystkie samochody objęte sprawą są absolutnie bezpieczne i sprawne. Dochodzenie ma związek wyłącznie z poziomem emisji spalin emitowanych przez silnik.

Co powinienem zrobić jeśli podejrzewam, że mój samochód może być wyposażony w jeden z silników objętych sprawą?

Jeśli będzie konieczny serwis samochodu, właściciele zostaną poinformowani o tym, by udać się do certyfikowanego centrum serwisowego, które przeprowadzi odpowiednie pomiary techniczne. Volkswagen AG gwarantuje, że nie poniesiesz z tego tytułu żadnych kosztów. Dodatkowo, wkrótce, choć będące jeszcze w fazie opracowywania, udostępnimy narzędzie, które umożliwi Ci weryfikację, czy sprawa dotyczy Twojego samochodu, czy nie. Dodatkowo, udostępniliśmy narzędzie, dzięki któremu możesz zweryfikować, czy Twój samochód jest objęty sprawą, czy nie.

Czy poniosę z tego tytułu jakiekolwiek koszty?

Volkswagen AG bierze pełną odpowiedzialność i pokryje wszelkie koszty wynikające z konieczności podjęcia określonych środków, jeśli takie się pojawią.

Kupiłem nowy samochód, który wciąż nie został mi dostarczony. Czy mój samochód jest dotknięty sprawą?

Wszystkie nowe samochody marki SEAT w Unii Europejskiej, wyposażone w silniki z normą EU6, bez wyjątku spełniają wymogi prawne. Pomimo iż nie możemy jeszcze potwierdzić, że samochody SEAT wyposażone w silniki diesla EA 189 nie spełniają obowiązujących przepisów, podjęliśmy decyzję o tymczasowym wstrzymaniu ich sprzedaży i dostaw. Jest to środek zapobiegawczy, zgodny z obowiązującym stanem prawnym w Hiszpanii.

Czy muszę zabrać mój samochód do kontroli?

Nie. Wszystkie samochody są bezpieczne i sprawne.

Czy jeszcze jakiekolwiek silniki z normą EU-6 są zaangażowane w sprawę?

Nie, wszystkie nowe samochody marki SEAT w Unii Europejskiej, wyposażone w jednostki EU6, bez wyjątku, spełniają wymogi prawne.

Czy modele SEAT z silnikami diesla EA 189 są na sprzedaż?

Aby zapewnić Ci pełen spokój umysłu, w ramach działań zaradczych, zdecydowaliśmy się na tymczasowe zawieszenie sprzedaży i dostaw wszystkich nowych samochodów wyposażonych w ten silnik. Dodatkowo, nowo produkowane samochody nie będą wyposażane w ten silnik.

Które modele SEAT-a są objęte sprawą?

Ibiza 5D IV, Leon II, Altea, Altea XL, Altea Freetrack, Toledo III, Toledo, Exeo, Exeo ST and Alhambra.

Czego klienci mogą oczekiwać po świadczeniu wspierającym zaufanie (TBM*)?

* Trust Building Measure (TBM) – program wspierający budowanie zaufania

Za pomocą TBM marka Volkswagen chce poinformować swoich klientów, że rozpatrzy wszelkie reklamacje związane z wdrożeniem czynności serwisowych w samochodach z silnikami wysokoprężnymi typu EA189, które będą dotyczyć określonych podzespołów silnika oraz układu oczyszczania spalin. TBM odnosi się w sumie do 11 podzespołów układu recyrkulacji spalin, układu wtrysku paliwa i układu oczyszczania spalin, są to: sonda lambda, czujnik temperatury, zawór przełączający recyrkulacji spalin, zawór recyrkulacji spalin, czujnik różnicy ciśnienia, wtryskiwacz, pompa wysokiego ciśnienia, zasobnik paliwa, zawór regulacji ciśnienia, czujnik ciśnienia, przewód wtryskowy.Bezpłatne TBM obowiązuje zasadniczo przez 24 miesiące od chwili wykonania akcji serwisowej, do łącznego przebiegu samochodu maks. 250 000 km w chwili skorzystania z niego (w zależności od tego, które kryterium zostanie spełnione wcześniej).Oczywiście obejmuje ono także samochody, w których akcja serwisowa została wykonana w przeszłości.

TBM nie ma żadnego związku z wyjaśnieniami producenta, że akcja serwisowa nie wpływa negatywnie na żywotność silnika i układu oczyszczania spalin. Odpowiednie urzędy potwierdziły, że akcja serwisowa spełnia wszelkie wymogi prawne, a jej wykonanie nie ma żadnego wpływu na pogorszenie wartości zużycia paliwa, emisji CO2, mocy silnika i maksymalnego momentu obrotowego, jak również emisji hałasu. TBM to informacja ze strony producenta, że aktualizacja nie ma negatywnego wpływu na żywotność samochodu. Celem tego świadczenia jest zwiększenie zaufania wszystkich klientów do niezawodności akcji serwisowej oraz dodatkowe zmotywowanie klientów do zlecenia jej wykonywania.Szczegółowe informacje na temat warunków i zakresu TBM dostępne są u wszystkich partnerów serwisowych marki oraz online.Oczywiście klienci mogą się również skontaktować z biurem obsługi klienta listownie, przez e-mail lub telefonicznie.

Które marki oferują TBM i jakich modeli ono dotyczy?

TBM dotyczy wszystkich modeli marki Volkswagen, Audi, SEAT, Skoda i Volkswagen Samochody Użytkowe, wyposażonych w silniki wysokoprężne typu EA189, w których wykonano czynności w ramach akcji serwisowej.

Do kogo jest skierowane TBM?

TBM będzie oferowane klientom marki SEAT, których samochody są wyposażone w silnik wysokoprężny typu EA189 i którzy wykonali aktualizację w samochodzie w ramach akcji serwisowej 23S1 oraz spełniają dodatkowe warunki TBM. Wdrożenie TBM jest możliwe, jeśli przebieg samochodu wynosi poniżej 250 000 km, a klient przedstawi dokument potwierdzający ukończenie wszystkich zalecanych przez producenta prac serwisowych (TBM obejmuje wyłącznie samochody z pełną historią serwisowania).

TBM obejmuje również wszystkie samochody, w których wykonano już czynności w ramach akcji serwisowej, biorąc pod uwagę datę ich wykonania (pod warunkiem, że wszystkie pozostałe wymogi TBM zostały spełnione). TBM jest związane z numerem identyfikacyjnym samochodu, a więc zmiana właściciela nie ma wpływu na możliwość jego stosowania, czy zmianę okresu obowiązywania.

TBM jest dostępne we wszystkich krajach na świecie, z wyjątkiem Stanów Zjednoczonych, Kanady i Korei Południowej, które podlegają innym regulacjom.

Jakich podzespołów dotyczy TBM?

TBM dotyczy w sumie 11 podzespołów układu recyrkulacji spalin, układu wtrysku paliwa i układu oczyszczania spalin: sondy lambda, czujnika temperatury, zaworu przełączającego układu recyrkulacji spalin, zaworu układu recyrkulacji spalin, czujnika różnicy ciśnienia układu recyrkulacji spalin, wtryskiwacza, pompy wysokiego ciśnienia, zasobnika paliwa, zaworu regulacji ciśnienia, czujnika ciśnienia, przewodów wysokiego ciśnienia.

TBM nie ma związku ze stanowiskiem marki SEAT potwierdzającym, że czynności w ramach akcji serwisowej nie mają negatywnego wpływu na stan techniczny silnika i jego podzespołów. Właściwe władze homologacyjne potwierdziły, że czynności w ramach akcji serwisowej spełniają wszystkie wymogi prawne i nie mają negatywnego wpływu na wartości zużycia paliwa, emisji CO2 i emisji hałasu, a także na moc, czy moment obrotowy silnika.

Jakie warunki obowiązują dla zastosowania TBM?

Dodatkowe założenia i wymagania do warunków przedstawionych powyżej:

1) TBM:

  • może być udostępniane, oceniane i stosowane wyłącznie przez autoryzowanego partnera serwisowego;
  • dotyczy wyłącznie reklamacji związanych ze stosowanymi materiałami i wykonanymi pracami w następujących podzespołach układu recyrkulacji spalin, układu wtrysku paliwa i układu oczyszczania spalin: sonda lambda, czujnik temperatury, zawór przełączający układu recyrkulacji spalin, zawór układu recyrkulacji spalin, czujnik różnicy ciśnienia układu recyrkulacji spalin, wtryskiwacz, pompa wysokiego ciśnienia, zasobnik paliwa, zawór regulacji ciśnienia, czujnik ciśnienia, przewody wysokiego ciśnienia,
  • nie obejmuje udostępnienia samochodu zastępczego, zwrotu kosztów nakładów, uszkodzeń itp.
  • 2) pod warunkiem, że

  • w samochodzie z silnikiem EA 189 objętym akcją wykonano czynności serwisowe 23S1,
  • samochód był prawidłowo serwisowany zgodnie z wymaganiami marki SEAT, książką przeglądów serwisowych oraz wykonano w nim niezbędne aktualizacje i inne akcje serwisowe.
  • 3) i pod warunkiem, że nie występuje żaden z poniższych przypadków:

  • uszkodzenie powstało na skutek naturalnego zużycia,
  • właściciel, autoryzowany partner serwisowy lub nieautoryzowany serwisów nieprawidłowy sposób wykonali naprawę, serwisowali lub obsługiwali samochód (np. przy pomocy nieoryginalnych części itp.),
  • nie przestrzegano sposobów obsługi i konserwacji samochodu podanych np. w instrukcji obsługi,
  • samochód został uszkodzony przez osoby trzecie lub czynniki zewnętrzne tj. wypadek, burza / grad, powódź itd., co spowodowało problem, którego dotyczy reklamacja,
  • reklamacja dotyczy filtra cząstek stałych, który ma tendencję do zapełniania się popiołem,
  • zamontowano lub wymieniono w samochodzie części w nieautoryzowany sposób np. elektroniczny tuning silnika,
  • samochód był niewłaściwie eksploatowany np. wyścigi samochodowe lub jazda ze zbyt ciężkim ładunkiem,
  • właściciel samochodu nie złożył reklamacji we właściwym czasie,
  • właściciel nie udostępnił samochodu w odpowiednim czasie autoryzowanemu partnerowi serwisowemu w celu rozwiązania problemu.

Czy TBM obowiązuje również wówczas, gdy w moim samochodzie została wykonana akcja serwisowa?

Tak. TBM obejmuje również samochody, w których akcja serwisowa została wykonana wcześniej i obowiązuje od dnia jej realizacji, pod warunkiem, że spełnione są wszystkie dodatkowe warunki obowiązujące dla programu wspierającego budowę zaufania.

Jeśli po wykonaniu akcji serwisowej, ponieśliście Państwo określone koszty SEAT sprawdzi, czy w przypadku Państwa samochodu spełnione są warunki dotyczące programu wspierającego budowę zaufania i czy SEAT może przejąć poniesione przez Państwa koszty. Wnioski o przejęcie kosztów należy składać do 31. grudnia 2017 u autoryzowanego partnera serwisowego SEAT-a w kraju, w którym wykonano prace.

Co muszą zrobić klienci, którzy zakupili samochód używany, w którym do tej pory nie wykonano aktualizacji oprogramowania?

Klienci powinni się skontaktować z partnerem Volkswagen, Volkswagen Samochody użytkowe, Audi, Skoda lub Seat.

Jak wygląda pierwszy kontakt klienta będącego właścicielem samochodu objętego akcją?

Jestem właścicielem samochodu objętego akcją i mieszkam w kraju należącym do UE. Nie chcę, aby w moim samochodzie została wykonana aktualizacja oprogramowania. Czy nadal mogę się poruszać moim samochodem po niemieckich drogach? (np. będąc przejazdem, w drodze na wakacje)
Tak.

Z kim mam się skontaktować, jeśli po wykonaniu akcji serwisowej w moim samochodzie pojawi się problem?

Właściciele samochodów objętych akcją mogą być pewni, że czynności techniczne wykonane w ramach akcji nie będą miały żadnego negatywnego wpływu na zużycie paliwa w samochodzie, emisję CO2, moc silnika, moment obrotowy, czy poziom emitowanego hałasu. Był to najważniejszy warunek stawiany przez władze przed uzyskaniem akceptacji dla akcji serwisowej.

Jeśli jednak w samochodzie pojawił się jakiś problem, prosimy o kontakt z Autoryzowanym Serwisem SEAT lub z Biurem Obsługi Klienta - 800 800 801.

Czy po wykonaniu akcji serwisowej otrzymam potwierdzenie od Autoryzowanego Partnera SEAT i co mam zrobić, jeśli je zgubię?

Tak, Autoryzowany Partner SEAT przekaże potwierdzenie o wykonaniu akcji serwisowej. Jeśli je zgubisz lub jeśli go nie otrzymasz, skontaktuj się z Autoryzowanym Partnerem SEAT.

Jestem właścicielem samochodu objętego akcją i mieszkańcem kraju, którego władze nie nakazały wykonania tej akcji. Zdecydowałem, że nie będę uczestniczył w tej akcji serwisowej. Czy nadal mogę podróżować (na określony czas) do krajów, w których akcja fabryczna stała się wymogiem prawnym (np. Niemcy)?
To klient podejmuje decyzję, czy w jego samochodzie zostanie wykonana akcja serwisowa. Niemniej jednak informujemy, że w tych krajach, w których odpowiednie władze nakazały użytkownikom wykonanie akcji, klienci muszą się liczyć z karami, jeśli akcja serwisowa nie zostanie wykonana w określonym przedziale czasowym.

Jednakże zakładamy, że klienci mogą tymczasowo korzystać z samochodu w krajach, w których wykonanie akcji serwisowej zostało prawnie nakazane (np. na czas wakacji lub przejazdu).

Dlaczego mój samochód objęty jest akcją serwisową?

W sterowniku silnika w samochodach z silnikami objętymi akcją zastosowana została funkcja oprogramowania, która rozpoznawała krzywą charakterystyki jazdy badania typu.W zależności od rozpoznanej krzywej charakterystyki jazdy sterownik silnika przełączał się na jeden z dwóch różnych trybów: przeznaczony do warunków badania z optymalnym poziomem NOx (tryb 1) lub przeznaczony do normalnej jazdy po drogach z optymalnymi wartościami cząstek stałych (tryb 2).Jestem właścicielem samochodu objętego akcją i mieszkam w jednym z 28 państw członkowskich. Zdecydowałem, że nie będę uczestniczył w akcji fabrycznej dotyczącej wdrożenia nowego oprogramowania.Jestem właścicielem samochodu objętego akcją i mieszkam w jednym z 28 państw członkowskich. Zdecydowałem, że nie będę uczestniczył w akcji dotyczącej wdrożenia nowego oprogramowania. Co się stanie, jeśli przeprowadzę się na stałe do kraju, gdzie ta akcja jest obowiązkowa i zabiorę ze sobą samochód?Samochód musi zostać zarejestrowany w docelowym kraju zamieszkania. Odpowiednie władze poinformują o tym, że akcja ta musi zostać wykonana w określonym czasie. Jednocześnie zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z partnerem serwisowym SEAT-a w swoim nowym kraju zamieszkania.


Niniejsza strona została stworzona w celu dostarczenia informacji na temat samochodów wyposażonych w jednostkę diesla Volkswagena, której dotyczy sprawa. Wypełniając formularz dostępny na stronie internetowej [i klikając w checkbox], bezwarunkowo gwarantujesz i oświadczasz, że:
- Jesteś prawowitym właścicielem pojazdu, którego numer VIN został podany w formularzu, lub że jesteś prawnym przedstawicielem tego właściciela, i że wyraźnie zostałeś upoważniony do wyszukania tej informacji;
oraz
- Nie ujawnisz, z wyjątkiem korzystania ze swoich praw, do czego możesz być upoważniony, żadnych informacji, do których możesz uzyskać dostęp. Nie opublikujesz ani w trybie offline, ani online numeru VIN oraz żadnej innej informacji dostępnej na stronie internetowej stworzonej przez SEAT-a.
Proszę mieć na uwadze, że system sprawdza tylko numer VIN samochodów marki SEAT. Poprawność wyniku zależy od poprawności wprowadzonych danych. Informacje, jakie Państwo uzyskają, dotyczą wyłącznie samochodu o wprowadzonym numerze VIN.Naruszenie którejkolwiek z wyżej wymienionych kwestii będzie mieć konsekwencje prawne, ze względu na prawo firmy SEAT do podjęcia jakichkolwiek akcji dopuszczonych przez prawo, mających na celu obronę jej prawowitych interesów.
Wszelkie dane osobowe przekazane za pomocą formularza będą zapisane w plikach danych należących do firmy SEAT (Administrator danych), zarejestrowanej pod adresem Autovía A-2, km 585, 08760 - Martorell (Hiszpania), i będą przetwarzane wyłącznie w celach zarządzania Twoim zapytaniem.
Podanie danych jest dobrowolne, jednak konieczne aby sprawdzić u Producenta (SEAT), czy dany nr VIN jest objęty sprawą. Masz możliwość skorzystania, z prawa dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych w związku z celami opartymi na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. W przypadku, gdy nr VIN Twojego samochodu będzie objęty sprawą, zostaniesz poproszony o wypełnienie w następnym kroku formularza kontaktowego z Twoimi danymi osobowymi (szczegółowe informacje na temat ich przetwarzania zostaną przekazane w momencie wypełniania ww. formularza).

Zostaw nam swoje dane

skontaktujemy się z Tobą i dopasujemy ofertę do Twoich potrzeb

lub
* Pola oznaczone gwiazdką są obowiązkowe
Oświadczam, że zapoznałem się z klauzulą informacyjną.
Oświadczam, że zapoznałem się z klauzulą informacyjną.
Uprzejmie informujemy, że:
  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest GRUPA PGD Sp. z o.o. Sp.k. z siedzibą w Krakowie przy ul. Rzemieślniczej 26, 30-403 Kraków (dalej zwana Administratorem).
  2. Inspektorem Ochrony Danych jest Krzysztof Bielawski, z którym kontakt możliwy jest pod nr tel. +48 33 4861 986 oraz adresem e-mail iod@holding1.pl .
  3. Państwa dane (imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail) będą wykorzystywane w celu realizacji Państwa zapytania oraz są niezbędne do przedstawienia oferty.
  4. Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Z powyższych praw można skorzystać zgłaszając się do Inspektora Danych Osobowych (dane powyżej).
  5. Dane osobowe będą przetwarzane przez 6 miesiące od ostatniej oferty przedstawionej przez Administratora.
  6. Państwa dane mogą być powierzone podmiotom, którym Administrator zleca wykonanie usług wsparcia IT w imieniu i na swoją rzecz.