
NOWY STANDARD EMISJI SPALIN
Nowa światowa zharmonizowana procedura badania pojazdów lekkich to nowy sposób pomiaru emisji CO2 i zużycia paliwa. Nowa procedura badawcza będzie lepiej odzwierciedlać rzeczywiste warunki jazdy samochodem. Zastępuje ona wcześniejszą procedurę nowego europejskiego cyklu jazdy (NEDC) obowiązującą od 1997 roku.

AERODYNAMIKA
Im wyższy opór powietrza samochodu, tym większe zużycie paliwa. Im bardziej aerodynamiczny będzie samochód, tym mniejszy stawia opór. Nawet najdrobniejsze zmiany w aerodynamice samochodu mają duży wpływ na jego wydajność długookresową.

OPÓR TOCZENIA OPON
Podczas jazdy opór, jaki stawiają opony, obniża sprawność poprzez deformację ogumienia. Dlatego tak ważna jest jak najwydajniejsza konstrukcja opon.

MASA
Aby wprawić w ruch cięższe przedmioty, konieczna jest większa energia. Zatem im lżejszy samochód, tym mniej zużywa paliwa podczas jazdy. Spalając mniej paliwa, jest oszczędniejszy. Mniejsza waga to po prostu oszczędność,
a przy okazji lepsze prowadzenie samochodu.

Bardziej realistyczne cykle jazdy

Bardziej rygorystyczne ustawienia samochodu i analizy

Dane dla wyposażenia opcjonalnego

Zbliżone do średnich temperatury otoczenia
RÓŻNICE POMIĘDZY TESTAMI NEDC A WLTP
Jak wygląda nowy standard
NEDC | WLTP | |
---|---|---|
Harmonogram regulacji dla UE | 1998-08/17 | 09/17 zatwierdzenia dla nowych silników (09/18 wszystkie pojazdy) |
Czas trwania / odległość | 1180 s / 10966 m | 1800 s / 23274 m |
Czas pracy na biegu jałowym | 295 s | 234 s |
Etapy / Temperatura początkowa | Uruchomienie na zimno w cyklu „miejskim/pozamiejskim“ | Uruchomienie na zimno dla wartości „niskiej/średniej/wysokiej/bardzo wysokiej” |
Szybkość | maksymalna 120 km/h | średnia 33,6 km/h | maksymalna 132 km/h | średnia 46,5 km/h |
Przyspieszenie | maksymalnie 1,04 m/s2 | średnio 0,50 m/s2 | maksymalnie 1,58 m/s2 | średnio 0,39 m/s2 |
Wyposażenie opcjonalne | nieuwzględnione | uwzględnione (aerodynamika, opór toczenia opon, masa) |


Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w Rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC.
Rok produkcji 2019, Rok modelowy 2019
Emisja CO2 (min.-max.) | Zużycie paliwa (min.-max.) | |
---|---|---|
Alhambra | 162-184 g/km | 6,2-8,1 l/km |
Ateca | 142-196 g/km | 5,2-8,6 l/km |
Ibiza | 120-138 g/km | 5,3-6,1 l/km |
Mii | 120-122 g/km | 5,4 l/km |
Leon | 122-193 g/km | 5,4-8,5 l/km |
Arona | 129-139 g/km | 5,7-6,2 l/km |
Tarraco | 152-197 g/km | 5,8-7,9 l/km |
Rok produkcji 2018, Rok modelowy 2019
Emisja CO2 (min.-max.) | Zużycie paliwa (min.-max.) | |
---|---|---|
Alhambra | 162-184 g/km | 6,2-8,1 l/km |
Arona | 129-148 g/km | 4,9-6,2 l/km |
Ateca | 142-196 g/km | 5,2-8,6 l/km |
Ibiza | 120-138 g/km | 4,4-6,1 l/km |
Leon | 122-193 g/km | 4,8-8,5 l/km |
Mii | 120-122 g/km | 5,4 l/km |